24 July, 2010

ALIEN : Bumi Cinta

Hari - hari cuti ni duduk rumah feel ooooo~
Hari - hari lain dah penat keluar rumah, hari ni duduk rumah je
Kemas rumah tolong apa - apa yang patut

Bermalas - malasan
Bergerak perlahan - lahan macam ulat beluncas
Keh3

Berguling - guling bukan macam tenggiling
Bercinta lama sikit dengan bantal dan tilam
Walawei ~

Sambil - sambil tu layan habiskan novel nukilan
Encik Habiburrahman El Shirazy, "Bumi Cinta" yang baru di beli Selasa lepas
Best oo, ada nasihat dan teladan
Tentang agama, tentang jiwa
Bagus untuk dibaca semua lapisan masyarakat
Tak rugi memilikinya
Heh

Ok lah, aku nak sambung habiskan pembacaan
Ada lagi beberapa bab nak khatam . . .

8 comments:

h a n i e said...

elehhh..
sambung tido la tuuu..
kan..kan..kan..

吳淑黃彥儒惠 said...
This comment has been removed by a blog administrator.
frwls said...

cun.... gua baru sampai bab 18. kahkah

sharamli said...

ni apasal bermalas-malasan ni

alien said...

frwls:
dah katam dah tgh hari tadi.. keh2.. sayu je jadi Ayyas oo

maksu:
malas-malas di rumah = jimat duit
rajin kuar-kuar = keluar duit
lalalala~

Shukri Mohd Ali said...

kenapa bila tengok buku tu tak rasa macam nak beli ek?

(adakah saya ini anti-dakwah??? oh tidak!)

alien said...

ntah la
biasa aku beli buku bace sinopsis die dulu
agak2 menyakikan baru beli

dont judge a book by it cover ooo

Shukri Mohd Ali said...

mungkin sebenarnya saya bosan dengan premis ceritanya ;

1. seorang lelaki yang terlalu sempurna perwatakannya.

2. watak wanita yang sentiasa kekurangan dan ada watak wanita yang ultra lengkap.

3. ujian yang sangat klise ; perempuan, hidup dan sebagainya.

4. konflik cinta 'islamik'.


oh, jangan risau saya sebenarnya tak suka judge2. cuma, naluri yang kata 'nantilah dulu beli buku tu.'