29 September, 2010

alien: musim kahwin dah kembali !!

Raya tu raya jugak
Sambil tu puasa sunat
Tengok sana sini ada pulak rumah terbuka
Ada rendang, ketupat, satay, laksa, mee goreng .. segala macam jenis makanan
Air pun berjenis - jenis .. siap ada cendol tuh

Tengok - tengok dapat pulak kad .. bukan kad raya ye
Kad undangan perkahwinan
Em, musim kahwin dah kembali !!!
Maka, kayalah tokey ayam dan tokey lembu
Tak lupe jugak tokey sayur, khemah, gambar dan segala macam tokey yg berkaitan.
Rezeki ...

Eh, kalau kahwin time raya.. menu dia macam rumah terbuka tak?
Hehehe
Sebab aku tengok orang buat open house dah macam buat majlis kenduri kendara.
Pacak khemah, meja bulat, siap ada lagu - lagu.. lagu raya la..

Anyway,
Kepada yang bakal menjadi raja sehari
Bakal mendirikan rumah tangga
"Selamat pengantin baru"  aku ucapkan

Kepada yang merancang,
Rancang elok - elok, jangan tergesa - gesa
Walau hal yang baik camni perlu disegera
Hehehe

10 comments:

gadisBunga said...

first!

gadisBunga said...

kenduri kawen merangkap rumah terbuka...jimat! puas hati! ketupat lemang dodol serunding nasi minyak segala.....uish lapar sudah!

Ju Asu Ra said...

hehehe...citer kawin jugak..

mirachantek said...

aih, aku pun nak kahwinlah....

Shukri Mohd Ali said...

ish ish ish...dah jadi macam koq, buat entri kawen. hikhikhik =D

hamzah ian said...

tahniah kpd beliau

h4ni3 said...

skrg ni sepanjang tahun pun orang kawin.. dah takde nak tunggu cuti sekolah

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

apa itu kahwin..???

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

kawen tu ape yek

alien said...

gadisBunga:
lapar?
apa lagi.. serbu je rumah mana2 yg ada khemah kaler2.. untung2 terpegi rumah orang kawin, dapat la bunga telur/muffin.. hehehe

Ju Asu Ra:
Bulan ni semo sibuk nak kawin
menjelang 10.10.10 lagi la heavy kot

mirachantek:
weh, jgn lupe pas jemputan ke aku sekali

shukri:
hehehe...
dekat2 hujung tahun lagi ramai kawin neh
cuti skolah kan

hamzah ian:
tahniah kepada anda juga..
erk?

h4ni3:
betul2..
kalau da sampai seru tu.. kahwin je lah, ye tak

brutalsolo:
kahwin itu.. ialah wedding
hohoho