01 October, 2010

alien: kata dan tulis

"Aku tak betah.."
Ya ..
Kau tahu apa itu betah?
Kalau tahu baguslah, kalau tak tahu buat - buat tahu.
Later - later baru carik ye.
Heh.

Manusia itu secara kasarnya,

Ada yang petah berbicara bila berkata - kata. Sebutan yang keluar dari mulutnya lancar dan laju macam air terjun, sungai yang mengalir.. penuh smooth ~ tiada sekatan dan halangan. Terpesona seketika dikala mendengar hujah - hujah yang laju terjun dari mulutnya. Lidahnya menari - nari lembut gemalai .. indah. Mulut Manis, Ringan Mulut ... antara istilah untuk golongan ini. Ada yang kata seorang yang petah berbicara itu tergolong dalam genius, kata - katanya synchronize dengan pemikiran otaknya.  Tapi ada juga yang pendiam tapi genius kan ..

Ada pula pihak yang lancar berbicara melalui penulisan, lebih senang mengekspressi melalui tulisannya. Mencurah - curah idea datang dari segenap arah: atas, bawah, depan, belakang .. tak henti - henti sungguh petah. Membawa jari - jemari berdansa di atas papan kekunci untuk menghasilkan satu ayat yang indah. Menggoyang - goyangkan pena dan menghasilkan kata - kata yang tidak terucap di bibir tapi indah untuk ditafsir minda .. puitis dan bermakna. Boleh di hayati dan diwarisi zaman berzaman ..

Ada yang terletak antara keduanya; balance..
Ada pula yang dikurniakan keduanya. Its a gift.
Alhamdulillah~






Mungkin aku terletak antara keduanya: balance.
Mungkin ...

Jika anda di sana membaca
Andai terkurang, maafkan lah
Aku yang lemah


3 comments:

elly said...

Ada yang menulis kerana tak pandai nak luahkan rahsia hati....

Bijak berbicara, tapi soal hati jadi kelu

Pertolongan jari mengungkap apa yg diminda bermain dihati

mirachantek said...

yinyang blackwhite. semua pun perlu keseimbangan tu

alien said...

elly:
good, know what i`m trying to tell
hehe

mirachantek:
betul tu
setuju