29 October, 2010

alien: Salah?

Pagi ini hujan lebat
Budak sekolah jiwa tak kental sukar celikkan mata
Encik, Puan, Kakak, Abang pencari rezeki pula begegas bangun awal, terlewat sikit alamat sangkut di jalan jem. Dapat pula habuan kad tumbuk warna merah. Erk..

Hujan turun, semua pakat - pakat bawak kereta. Kereta bertambah, jalan raya tetap macam tu jugak. Tak pula kembang jadi luas.

Mula lah dengar suara merungut sana sini.
Hujan pagi susahlah
Tensen jalan jem sebab hujanlah
Seluar kain basah kena lecak lah

Time - time camnilah baru ingat nak rindu kat Matahari pagi
Selalu tu merungut, cakap matahari pagi keluar awal sangat. Panas ~

Pagi ni, matahari beri laluan kepada sang hujan menyapa..
Bagi sejuk sikit suasana, orang pun merungut juga
Lain kali hujan merajuk siapa yang susah?

Salahkan matahari terik jugak..

Iskh3..







9 comments:

mirachantek said...

hahah dengan alam pun nak merajuk-rajuk

ateeka amer said...

nama pun manusia kan. apa nak heran.

sastraboy said...

tak pernah puas hati. haha.

aspenladylovely said...

hu3x~~~~jgnla merajuk wahai hujanku...kerana kamu la tidurku sgt nyenyak malam tadi

sharamli said...

es0k 0rg cuti..harap2 hujan xmaj0k...
b0leh beradu lama2.. lalala~~

redza said...

hujan pon satu nikmat..syukur atas kurniaan tuhan

frwls said...

aku paling suka mandi hujan.

seronok berbasahan dalam jatuhan rahmat.

elly said...

Nape ek...selalu je tak puas hati

alien said...

mirachantek:
sekali sekala bermanja dengan alam takpe
hohoho

ateeka amer:
manusia jarang yg bersyukur
ada hikmah disebalik kejadian kan

sastraboy:
herm, mmg manusia kan ta pernah puas hati

aspen:
tidur nyenyak
bangun segar
gud3

sharamli:
camne
hujan datang tak
:)

redza:
betul tu
alhamdulillah

frwls:
jgn main hujan zaman skang doo
mudah kene demam

elly:
ntah lah
kenape ek?
hahaha