06 October, 2010

alien: sisipan puisi

Allah
Aku tidak meragukan kekuasaanMu
Ombak di lautanMu yang tenang ini bisa seketika kau buat menjadi gelombang yang besar
Dan menenggelamkan segala apa pun yang mengapung di atasnya
Aku tidak meragukanMu

Bahkan bila kau berkehendak
Engkau juga bisa membuat matahari terbit dari Barat dan tenggelam di Timur
Tidak ada yang sulit buatMu Allah

Jadi apa susahnya engkau melumerkan kekerasan hati Haji Romli
Dan menjodohkan aku dengan Sarah

Please Allah
Please

Aku memang baru belajar agama
Tapi aku juga hambaMu kan
HambaMu yang juga berhak memohon pertolonganMu

Jadi please Allah
Aku Mohon dengan sangat
Mohon dengan sangat




:taken from Youtube

Scene yang menarik dan menyentuh dalam filem "Kiamat Sudah Dekat"
Tawakal dan berserah kepada kekuasaanNya

6 comments:

sastraboy said...

keh keh keh.

part doa kat allah sebab nak kawen(ke apa?) best.

gua like. hehe.

h4ni3 said...

kita usaha.. kita doa.. kita tawakkal.. selebihnya kita serahkan saja pada Dia yang Maha Mengetahui apa yang terbaik utk kita


err... cewek kamu namanya sarah jugakah? hehehe

ateeka amer said...

nak like jugak ;p

alien said...

sastraboy:
yeh,best kan

h4ni3:
erk, siapa sarah?

ateeka amer:
sila2..

fndrocka said...

Kalau suka kat org..bykkan berdoa kat tuhan supaya org tu suka balik kat kita..ye dak

alien said...

iye~
betul tu