30 November, 2010

alien: tanggungjawab sosial juga

Macam yg Mofasad cakap dalam entri dia.

Kita juga ada tanggungjawab sosial juga.
Disamping menulis entri - entri yang merilekskan minda, perlu juga diselit sedikit point - point yang positif atau entri - entri yang membina.
Kata - kata motivasi, semangat, ingatan dan beberapa point yang dirasakan penting dan perlu untuk membentuk dan membina jiwa yang kental.

Dengan itu.
Sedikit sebanyak mereka yang membaca dapat sesuatu apabila singgah di salah satu entri kita, kita dapat memberi sesuatu kepada mereka walau sesuatu itu kecil pada kita tapi mungkin besar nilainya pada sesetengah orang.

Ia semacam tersembunyi harta yang bernilai di balik timbunan huruf - huruf yang kalau dikumpulkan boleh jadi setinggi menara 100 tingkat barangkali. Kalau huruf - huruf itu boleh dijual, tentu sudah jadi jutawan. Boleh pusing dunia berkali - kali. Hujung minggu pula, boleh bersantai di Bulan sambil menghayati keindahan Bumi.

Selain bernilai,
Satu kata - kata itu juga lebih tajam dari pedang, sama seperti dalam sebuah penulisan. Satu kata - kata senyap yang hadir dari kotak minda mungkin juga dipengaruhi perasaan juga. Mampu menusuk dan membunuh jika digunakan dengan cara yang sadis dan kejam. Membunuh perasaan, jiwa dan peribadi. Hohoho
Pesan orang dulu, elakkan emosi dari mengusai minda, buruk padahnya.

"Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya.. tuan hamba"
pesan Sang Nila Utama kepada Taruna.





Kita bertanggung jawab atas apa yang kita tulis, sama juga apa yang kita cakap atau apa juga yang kita buat.
Ingat tu ..


Eh, masing - masing dah kerut dahi perah minda ker?

"Why so serious - lah !!"
Hak hak hak





17 comments:

mirachantek said...

terlajak taip boleh tekan 'backspace' ye dakk??

sastraboy said...

hehe. tunggu entri mencuit stail awek manja ni sebenarnya.

hehehehe.

*off topic.

sharamli said...

sedang tegangkan kembali dahi yang bekerut....

heh...gatal pulak dagu

redza said...

perah minda cri idea nk tulis apa tpi x dpt2 jugak point yg bleh beri motivasi...byk sampah kot dlm kepala nih huhuh

MOFASAD said...

tu link sapa tu?

mesti dak tu hensem kan?

alien said...

mirahantek:
yeh, tekan aje laju -laju

sastraboy:
ai malu la
yu buat la entri tu dulu yu
hahaha

sharamli:
nak garukan ke?
kekeke

redza:
huhuhu
kadang2 dalam sampah tu ada masterpiece bro

MOFASAD:
ntah la link sapa, cube google kan
hohoho

Daddy Ziyyad said...

apakah entri yang paling 'menjalankan tanggugjawab sosial' yang pernah anda buat...hihihihi..

alien said...

hehehe
paling tu xde la
sikit2 mungkin ada
cuba selak2 timbunan-timbunan entri lepas

daisy said...

kengkadang lepas publish baru pikir "eh,takpe ke aku tulis cenggini?"huahuahua..

zaradgreat said...

ye lah. why so serious? hahahhaha

sastraboy said...

ala yu ni. malu malu lak.

awww!

frwls said...

malu i hokeyyyyyyy entry i getiksss

alien said...

daisy:
kekeke
asal bole kot
janji xde sakitkan hati org

zaradgreat:
yalah..
hehehe

sastraboy:
ala ~
hik hik hik

frwls:
kita tgk dari sudut positip
ada nilai2 baik juga dalamnnya
kikiki

fyziviruss said...

alamak entri serius plk nie..so kena baca dgn serius nie...

alien said...

keh keh keh
skali skala jadi siriyus

FarhanaLicious said...

serius mengalahkan soalan exam aku semalam.

alien said...

huish, sampai camtu sekali..