11 November, 2010

alien: tanyalah alien

Tiap - tiap pagi aku dengar program "Tanyalah Ustaz" kat TV9
Aku tak menonton, cuma mendengar sambil bersiap - siap untuk ke tempat kerja
Sambil - sambil pakai minyak rambut kat kepala
Sambil pakai deodorant, sembur sikit perfume 


Ustaz tu cakap ...
Err aku tatau ustaz sapa pagi tu, sebab aku cuma dengar je
Aku tak pandang skrin television tu

Dia cakap camni
"Kenapa hantar anak pergi kelas mengaji berkira sangat?"
"Tapi hantar anak ke kelas yang bukan - bukan tak kisah tentang bayaran ..."

Kenapa ye?

Ini aku cakap ..
Ilmu akhirat penting
Ilmu dunia pun penting
Sama - sama penting

Tapi
Ilmu bukan - bukan tak penting - lah
Jadi mengapa bayar lebih?

Hohohoho



5 comments:

gadisBunga said...

bile punye episod ni? GB pun sama. dgr tanyalah ustaz sambil mekap2. huuu~

elly said...

Ye betul ilmu itu penting

alien said...

gadisBunga:
pagi tadi punya
biasa pagi2 mmg pasang tv9 kuat2
hehehe

elly:
betul tu

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
tanya itu cara mencarik ilmu

alien said...

betul tuh..
apa yg kita tatau kita tye