27 December, 2010

alien: cakap - cakap Bola Malaysia

TAHNIAH untuk pasukan Malaysia dengan kemenangan tiga gol berbalas kosong ketika bertemu dengan pasukan Indonesia di Stadium Bukit Jalil malam tadi.

Mungkin petanda awal kebangkitan era kegemilangan bola sepak kita sudah bermula.
Ayuh !!

Sinonim dengan kejayaan itu, rata - rata ramai blogger telah mengupdate tentang jaringan, tentang kisah laser yang berjaya membuat perlawanan dihentikan seketika, tentang kisah kutuk mengutuk antara penyokong kedua - dua negara dan tidak kurang yang mengulas perlawanan secara penuh.

Tak perlu lah kiranya aku bercerita kisah yang sama kan.
Heh.

Indonesia jaguh kampung?
Itulah yang dilabel oleh sesetengah pihak tentang pasukan Indonesia. Kosmo! pun ada berita tentang itu.
Tetapi, jangan pula kita lupa bahawa pasukan Malaysia juga antara Jaguh Kampung.

Jadi, untuk mengetahui jaguh kampung mana lebih handal. Sama - samalah kita tunggu dan lihat perlawanan akhir kedua pada hari Rabu ini.

Apa pun Tahniah dan Syabas untuk pasukan Malaysia
Tetapi perjuangan mereka masih belum selesai
Ada 90 minit yang perlu ditempuh untuk menjadi juara baru Piala AFF

Malaysia BOLEH !!!



17 comments:

Anisa Hang Tuah said...

tahniah tahniah malaysia!

redza said...

yup..ada 90minit lg..apa pon boleh berlaku..

harap2 xdelah kena belasah lgi kt sana

gadisBunga said...

zaman kegemilangan bola sepak malaysia sedang bermula. roda sentiasa berputar. :D

alien said...

Anisa Hang Tuah:
Berikan yg terbaik pada 90 minit mendatang ..

redza:
90 minit mendatang tu yg perit bro
harap malaysia mampu curik 2 gol dari sana

gadisBunga:
yeh !!
yeh !!

Daddy Ziyyad said...

Aku RISAU satu aje:

Kena belasah 4-0 kat Jakarta...

alien said...

positip2
hohoho
malaysia dah biasa lalai bila mendahului
kene ubah sikap ni

Cempaka R.Minta said...

kita menang pun kat kampung sendiri..hik

Semarak Api said...

insyaAllah xde bolos gol kite kt bong karno nti.doa rkyt mesia psti mngiringi.huhu..

King Of Single said...

i loike hero kampung..ahakz

J.M.R said...

xkisah la apa org nk ckp, janji indon kalah je nnt..kihkihkih

alien said...

Cempaka R.Minta:
tu la kan.. hikhik
tapi isu lezer tu tak patut di sensasikan sbb drg yg setat dulu kat sana

Semarak Api:
insya`Allah
keeper kita kan kental

King of Single:
hehehe

J.M.R:
betul tu
kan kita skng tgh kuat!!

fyziviruss said...

tahniah..;)

YOUsoF said...

Yeah.. TAHNIAH²!! semoga team MALAYSIA pulang sebagai jaguh kampung yang berwibawa nanti!!

alien said...

fyziviruss:
terima kasih
hehe

YOUsof:
yeh !!!
berjuang hngga titisan darah terakhir

Anonymous said...

kenapa penyokong, pemberita dan juga
pemimpin malaysia suka pertahankan diri sahaja bila berhadapan persoalan indonesia
kenapa kita tidak menjadi penyerang bila berhadapan dengan indonesia

Anonymous said...

apa2 pun aku ucapkan tahniah kepada pemain malaysia dan rakyat malaysia
aku tabik
jangan lagi kita jadi lembik
jadilah yang terhebat

alien said...

Tak ada salahnya kita menjadi defensive kalau itu cara yg terbaik utk mendiamkan mereka kan
Tak salah kiranya kita membalas kejahatan dengan kebaikan, kerana kebaikan pasti akan menang juga ..

Tapi, dalam kes Malaysia v Indonesia
Baik kita mengalah saja
Tiada rugi apa pun kita mengalah
Mulut tempayan bulih tutup kan, mulut manusia susah nak tutup
Walau kita lawan camne pun drg masih berbunyi.. baik kita berdiam diri dan membuktikan siapa kita.. bukan cakap mulut saja