12 December, 2010

alien: escape to nature

Jejak kaki je aku cakap "Wow!!!"
Pemandangan cantik, ada kabus kat bukit-bukit
Gerimis sikit - sikit tak menghalang aktiviti snorkeling yang dirancang
Walau air keruh dan view dalamnya tak berapa nak cantik
Puas hati dapat tengok ikan berenang dekat depan mata
Yeah !!


Aku pusing - pusing sekitar pantai,
Jalan ke sebelah pantai yang bukan kawasan snorkeling
Aiseh .. sampah la brader,
Ada botol arak, botol plastik, plastik, kaca .. hanyut dan terdampar di situ
Tak ada kesedaran sivik langsung

Petang tu sempat turun memancing

Masalah sama juga, sampah hanyut dan tersangkut di tepi jeti
Kebanyakan materialnya dari plastik
Ada plastik cekedis, plastik roti burger ...

Kami beruntung kerana pada hari itu tiada ikan plastik
Heh !!






Apa salahnya kita bawa bersama sampah yang kita sendiri hasilkan
dan buang di tong sampah berdekatan
Tak la sesukar mana pun ..

Mudah je




4 comments:

sharamli said...

pakcik tak buang sampah kan... kan.. kan..

redza said...

anak pon org buang..ni pulak sampah apa nk heran hohoh

mirachantek said...

heh, like komen redza.

alien said...

sharamli:
tidak~
hehe

redza:
betul tu kan..
bile drg nak insaf

mirachantek:
yeh