01 December, 2010

alien: Orang kita - lah

Kalau entri yang serius camni ramai yang baca, siap kerut-kerut dahi
Macamne kalau entri makan - makan, pasti perut asyik berbunyi je kan
Entri yang lawak, gelak - gelak kering gusi pulak kan
Kalau entri yang ala - ala gedik camni, rasa macam nak kaki kan
Hohoho

Kalau entri bawah ni?

-----------------------------------

Orang jalan kaki
Orang naik basikal
Orang naik bas
Orang naik motosikal
Orang naik kereta
Orang naik kapal laut
Orang naik kapal terbang



Secara lahiriahnya kita lihat pecahan orang mengikut cara mereka bergerak.
Macam kelas sejarah peradaban manusia pulak dah.

Melihat dari segi ekonominya pula adalah peningkatan taraf hidup.
Boleh juga dikatakan perkembangan penggunaan teknologi dalam kehidupan seseorang.
Macam process tumbesaran, merangkak, bertatih, berjalan .. dan seterusnya kan.

Hehehe

Dari segi lainnya pula,
Dapat dilihat manusia itu kadangkala tidak merasa puas dengan apa yang dimilikinya.
Jarang yang bersyukur.


Betul tak?

Cuba fikir ..



---------------------------------

Jadi macam mana,
Ada rasa apa - apa tak lepas baca entri tu?




12 comments:

sharamli said...

hidup tak perlu ada rasa cemburu dan iri hati dengan hak 0rang lain.

eh.perlu jugak ada. kadang2

gadisBunga said...

manusia... mana pernah puas!

Heidi Shafiq said...

bese la manusia.. haha.. :D

Sang Harima said...

Rasa macam baca entri Ramai Orang dekat Soltura je.. Hehe

fyziviruss said...

manusia tidap pernah rasa puas dalam hidup...

alien said...

sharamli:
kadang2 je xpe
jgn selalu

gadisBunga:
hehehe

Heidi Shafiq:
a`ah, nama pun manusia

Sang Harima:
eh ye ke..

fyziviruss:
betul tu

h a n i e said...

rasa lapar.

mimizuzuhaha said...

rasa nak gelak kah kah kah

alien said...

hanie:
erk...
pegi la makan
kui3

mimizuzuhaha:
gelak kaver2 ye
awak tu pempuan
keh keh keh

mimizuzuhaha said...

tanak..nak gelak sampai jiran sebelah baling pasu bunga hahaha

sastraboy said...

eh, tak rasa apa pun.

sebab aku ni selsema tak?

muehehehe.

peace!

alien said...

mimizuzuhaha:
hahahaha
gelak - gelak
perut masuk angin, kembung nanti
kui2

sastraboy:
agaknye kot..
ko rasa camne.. jilat skrin pc tu ke
kui3