04 December, 2010

alien: Sabar je la Sadik

Pemain Malaysia dilamar kelab Eropah.
Jurulatih tempatan menolak tawaran kelab Jepun.

Header ruangan sukan akhbar itu langsung tidak menarik baginya. Nafsunya langsung hilang dan mati. Dia melipat akhbar tersebut dan meletakkannya di atas meja dan mencapai gelas teh o aisnya. Dia menyedut air dalam gelasnya yang tinggal suku.

"Pak Li, kira !!" lantang dia memanggil tuan kedai selaras dengan rasa ribut yang melanda jiwanya. Dia mengeluarkan wang plastik bernilai RM5.00. Pagi itu dia hanya minum teh o ais saja sebagai alas perut tidak seperti hari kebiasaanya yang mana dia akan memakan 2 bungkus nasi lemak 50 sen di kedai Pak Li itu. Tetapi pagi itu, hanya kerana sms yang diterimanya tadi telah membunuh nafsunya untuk menikmati nasi lemak 50 sen di kedai Pak Li. Langsung hilang nafsunya terkubur begitu saja.

"Kejap, kejap.. !!" balas Pak dari dalam. Dia yang sedang menyiapkan bahan-bahan untuk membuat nasi kerabu terkocoh - kocoh keluar dari dapur.

"Ada pun.." Sadik mengeluh sendiri ketika melihat Pak Li yang sedang menuju ke arahnya. Beberapa pekerja Pak Li sedang mengemas dan menghias meja di hujung sana. Menurut mereka, Pak Semail telah menempah meja di sudut hujung itu untuk menjamu pekerja - pekerja di ladangnya sebentar lagi.



"Teh o ais ye, RM1.45 je .." sambil tersenyum Pak Li berkata dan menghulur resit bayaran kepadanya.

"Oh.."
"Erk.. apa ni Pak Li?" soal Sadik.

"Kenapanyeee..." balas Pak Li inginkan kepastian.
"Ni haa, semalam saya minum teh o ais cuma singgit pat posen je .. hari ni nape singgit pat puluh lime sen?" soalnya kembali.
"Yang tu pak cik nak laraskan dengan harga minuman bersusu .." jawab Pak Li selambe
"Cuba tengok tu haaa .." sambungnya lagi sambil menunjuk ke papan tanda.

Harga semua minuman bersusu RM1.90.

"Itu harga minuman bersusu bukan yang kosong bergula camni.." bentak Sadik tanda protess
"Oh, baru naik hari ni la.. papan tanda belum naik lagi" jawab Pak Li
"Tapi kenapee .." dia masih tidak puas hati dengan jawapan Pak Li itu


Pak Li berlalu pergi setelah memulangkan duit baki kepadanya
Dia terlupa seketika ribut yang melanda kerana mengenangkan air feberetnya telah dinaikkan harga






Itu semua kuasa Pak Li la Sadik !!!
Hohohoho


9 comments:

mirachantek said...

eleh 5 sen pun nak kira

redza said...

hari ni minyak..gula naik......
harga barang lain pon akan turut naik..sudah semestinya hohoho

h4ni3 said...

harga gula naik

teh o pak li pun naik rege ler...
kalau nak murah, minum teh takde gula or takde susu langsung =)

alien said...

mirachantek:
kire woo
kalau hari2 5 sen
sepoloh hari da limeposen
kalau 100 hari
hohoho

redza:
semestinya..
nak buat camne kan
mende keperluan
cuma mungkin bole kurangkan penggunaan je kot

h4ni3:
betul tu
minum air kosong je la len kali kot

elly said...

senangnya naikkan harga...

sastraboy said...

haha. baeekk punya!

alien said...

elly:
mudah je kan, tak payah alasan konkrti sgt

sastraboy:
yeah !!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

mau kena bakar kedai minum tu

alien said...

mungkin kot