17 January, 2011

alien: bahagia mari kepadaku

Haish ~
Akhir-akhir ni aku rasa demotivated
Macam terjerumus dalam paya jerlus
Tenggelam makin dalam dan dalam tiada dasar
Lemas dan akhirnya senyap

Selalu aku cakap dengan kawan aku di YM
Roh aku di luar memanggil jasad aku yang kaku di dalam
Jasad aku terkunci rapi
Urgh ~

Terus terang ku katakan aku tak happy dengan persekitaran opis aku sekarang
Sampaikan ianya mengganggu prestasi kerja aku
Akibatnya, aku kena marah ..  


Padan muka !!



Dan dan itu juga segala idea yang datang mencurah tak dapat berkembang biak dan matang dengan sempurna
Semuanya tersangkut di tenggorok dan di celahan saraf otak
Membeku dan membeku hingga tidak dapat dijejak
Laksana robot usang yang perlu di ejas dan di ketuk acapkali  terstuck ketika beroperasi
Sadis kan

Sebelum menjadi lebih teruk
Baik aku pejamkan mata dahulu, mencari tenang sebelum aku memulakan langkah untuk mencari bahagia pada hari esok


Doakan kejayaan ku rakan - rakan !!!




16 comments:

Shukri Mohd Ali said...

ya, saya juga sangat tak ada motivasi =_="

sharamli said...

mengharapkan es0k semua baik-baik saja.
insyaallah.
dia kan kuat!

frwls said...

motivasi itu datang ketika kita jatuh sebenarnya.


wahuuuu!

sastraboy said...

kerja bikin aku makin termotivasi.

err, kadang-kadanglah!

ferra ferro said...

low self esteem ?? benci perasaan tu !

airaniez wirdani said...

I've been through that kind of situation before...Tak suka environment opis sampai stress n masuk hospital!Erk..But my suggestion,mohon kat Allah s.w.t. bg tpt kerja yg lagi baik dr sekrang..never stop praying..Insya-Allah DIA bg pertolongan yg tak disangka..

mirachantek said...

samalah kita ngn shuk, motivation tah ke mana

cikceriacorner said...

emm..kalo mcm tu..baik alien g bercoti atau keluau sebentar..release tensen jap n masuk opis balik..n set kat diri yg positif..heheh..ceria selalu ek

alien said...

shukri:
mari kita sama2 mencarinya
jom~

sharamli:
em,
terima kasih utk kata2 semangat yah!

frwls:
moga betul apa yg anda kata
wuuuh~

sastraboy:
betul tu
aku perlukan kerja baru
yeh~

ferra ferro:
actually, not motivated
feel depress with crrent working envi..
yeh, hate that!!

airaniez wirdani:
thank you for the good advice
nice~

mirachantek:
jom kita cari~
ajak shuk sekali

cikceriacorner:
terima kasih dengan cadangan itu

h4ni3 said...

semangat! semangat!

*cuba senyum sikit! :D

Daddy Ziyyad said...

Bro, mungkin kau perlu carik environment baru...

zaradgreat said...

insyaAllah. everything going very tomorrow. Amin. baca doa byk2. senyum. :)

Anak Wak Mail said...

kuatkan semangat,,tabahkan hati!

mimizuzuhaha said...

aminnnn..
aku tolong aminkan ajelah hihi

Cikbelog said...

dah2..pi rehat..Semoga berjaya :)

alien said...

h4ni3:
baik !!

Daddy Ziyyad:
yeh, dalam usaha ni
hope to find one soon

zaradgreat:
terima kasih

Anak Wak Mail:
thank you

mimizuzuhaha:
hihihi
tu pun cukup membantu

cikbelog:
tengah rehat2 ni
tQ