13 January, 2011

alien: dia tak pandang tidak bermakna kau hero

Sekolah kembali seperti biasa, maka jalan raya pun kembali kepada asal
Sesak di jalan - jalan utama
Terutamanya di waktu pagi dan petang

Anggota beruniform putih sibuk mengawal lalu lintas
Seorang anggota di tempat yang strategik bagi mengawal lalu lintas
Kadang kala pegawai atasan memakai uniform biru datang meronda
Turun ke padang memantau keadaan trafik dan tugas anak buahnya
Pada masa ini juga, semua pengguna jalan raya seboleh-bolehnya cuba menjadi sopan
Bukan apa, risau kena saman ..

Tapi, pada masa semua tengah berlakon sopan walau ada sebilangannya memang tergolong dalam kategori sopan
Ada segelintir pengguna cuba mengambil kesempatan atas kesibukan anggota beruniform putih yang sedang fokus mengawal lalu lintas

Situasinya (Semalam):
Seorang lelaki memakai helmet membawa seorang pembonceng
Pembonceng pula seorang remaja belasan tahun yang mempunyai kepala yang keras
Mungkin dia pengamal ilmu shaolin, kung fu kepala besi
Macam yang Encik Mazidul pernah highlight dalam blognya

Lelaki itu dengan selambanya membawa motorsikalnya dan melepasi anggota beruniform putih itu yg sedang sibuk fokus kepada kerjanya
Yaa, lelaki berhelmet itu dan remaja kepala keras itu selamat dari di tahan anggota beruniform putih itu
Handal !!!



24 comments:

mimizuzuhaha said...

nasib baik abg atas jln tu tak nampak. kalau tak kompom kene saman

Anak Wak Mail said...

wah..memang hero habis lah diorang..
haha..eh?

alien said...

mimizuzuhaha:
nampak pun die tak bole wat pape
sbb abg tu kat tgh
yg bawak moto tu kat tepi, time tu plak kereta tgh jalan..
mmg tak le wat pape la

Anak wak mail:
kan!
handal cam hero !!

redza said...

buat selamba jela..xkan nk pusing balik..eksiden kang

cikceriacorner said...

hhehhe..xsempat nak kejau..xpe smlm diaorg lepas..esok?

alien said...

redza:
tu lah kan
eksiden dah satu hal plak

cikceriacorner:
esok lepas lagi kot
kan handal!!

hans said...

jhahahahah
nasib la lepas tu
meh baca kisah aku pasal geng2 jenis tu juga rasanya

hehehe

Jom Baca Kisah Aksi Wheelie Terbaik Di Hadapan Lampu Isyarat Pintu Pagar Belakang Uitm Sebentar Tadi! Hahahahaha!

alien said...

sepesis la tu kot
beza die satu bawak moto ngn slo2 tapi lepas polis
satu lagi bawak nak laju kantoi malu

hahaha

Kazaztan Team said...

magik juga berlaku...

safiah sokher said...

huh selamat la duit kan?Hahah.Budak sekarang mmg sume selambe.Betul tak betul? :D

alien said...

Kazaztan Team:
iyaaa, magik~

safiah sokher:
huhuhu
yg berhelmet tu bapak budak
iskh3

Faizan Villainheart said...

memang amik kesempatan betul tue....

sharamli said...

ada jugak 0rang macam ni

DanieL AdiE said...

hebat remaja itu..lbh hebat yg berkepala besi itu!


Latest Entry:
http://danieldeadie.blogspot.com/2011/01/we-are-selected.html

h4ni3 said...

dia ada baca-baca kot..
tu pasal abang polis tu tak nampak.. ;)

zaradgreat said...

wah. time nih lepas aa. next time mane tau. nasibje tuh. hahaha

aqish basir said...

kepala besi ke ape? haha

alien said...

Faizan Villianheart:
betul tu

sharamli:
mungkin dah terkene baru insaf kot

Daniel Adie:
kepala besi, kungfu tu
hehehe

h4ni3:
huish
kene blaja ngn org tu la camni

zaradgreat:
hehehe
next time ada xtra pegawai kene la drg

aqish basir:
dia ada kepala spare kot
hehehe

Faaein Himura said...

owh.. tak pasal2 aje kan.. cari penyakit betul.. simpati pada mereka berdua.. hehehe..

Shukri Mohd Ali said...

pecut la...apa lagi!!!

Johnny Ong said...

pembonceng tu ingat dia pandai terlepas dari polis tu tapi bila menimpa kemalangan siapa yg akan rugi

Semarak Api said...

tu pon da byk doa dlm ati tu mntk2 lepas..mintak2 lepas..mntk2 tok polis x nmpk.haha..

alien said...

Faaein Himura:
simpati?
drg lepas la xkene tahan

shukri:
yeh!!
rempit..

Johnny Ong:
betul tu, anggota badan takde ganti
at least pakai helmet jatuh, kepala selamat

Semarak Api:
keh3
keh3

Anonymous said...

Je suis intéressé par la publicité d'un nouveau site de réseautage social. Je n'ai jamais écrit un blog avant. Comment dois-je écrit cela? . Et où dois-je aller pour écrire un blog. C'est tout nouveau pour moi et je veux commencer à bascule du véhicule .. Merci ..