04 March, 2011

alien: tragedi pagi subuh yang hening

Semalam.
Pukul 2.30 pagi masih belum tidur. Masih terjaga.
Pejam celik pejam celik pun tak mahu tidur.
Di luar hujan renyai - renyai.
Angin tidak terlalu kuat.

Aku bangun mengadap laptop yang berhadapan dengan tingkap rumah.

Melayari blog rakan - rakan.

Tiba-tiba, aku terpandang samar - samar cahaya di luar tingkap.
Tak sempat cahaya itu menghilang, kedengaran satu bunyi yang amat kuat.
"Gedeghummmm !!!"



ZzzZZzzZZzt ~ !!

Aku tersentak.
Aliran elektrik terasa di jari telunjuk kanan yang memegang mouse.
Aku berundur dari laptop seketika.

"Subhan'Allah ..."

Seketika kemudian hujan lebat menggila di luar.
Di ikuti angin kuat.

.........................................

Dan pagi semalam, talian internet masih terputus sehingga kini.




15 comments:

efa said...

bab petir2 hujan lebat ni tkut gak takut letrik tak da huhu...

fa-in said...

mujur tak blik, nnt xbleh on9.
lg pun mmg tak nak balik. keh3

uii bukan ke tgn ko mmg ada letrik nas.

Kaseh said...

beb..tu maknanya line internet kamu dah kong.. kena report JKR..wakaka tak tak.. telekom.. dah kena lightning dah tuh..kat umah kalau guruh sikit je kitaorg dah cabut wayar tepon..

ilham_un said...

bahaya tue..nasib tnet jek ko..lau ngan lappy sekali camne...:)

ieda said...

no internet..no phone...no tv masa kilat & guruh kuat...kat rumah sayalah...takut kena sambar petir.

redza said...

sib baik xmeletup lappy tu

alien said...

efa:
tapi sblum tu hujan renyai je..
dan2 lebat lepas petir berdentum

fa-in:
eh ada la yah
lupe~

Kaseh:
hehehe
sok lusa la repot
blum cek modemnya lagi
tak bajet jadi camni, selalu elok je

ilham_u:
tu r, bahaya
pasni mmg hujan renyai off laptop ah

ieda:
saya akan ikut cara ieda
hehehe

redza:
hui jgn~
skali dgn aku2 kene kot

Daddy Ziyyad said...

peringatan tuhan utk ko supaya solat tahajud tu...

ps; mesej tu utk diri ku yg lemah ni jugak~ huhu

Ati Masrif said...

eeee...kak ati mmg fobia kalau
hujan petir ni...

takuttt...

h4ni3 said...

nasib baik ko tak mengapa-ngapa

gedek! said...

Surfing waktu petir sama dengan memandu sambil bertelefon....

sissyira said...

salam

kilat rupanya...bahaya sangat tu..

Arpiiz said...

saya suka tengok petir/kilat..

singgah melawat follower..

alien said...

daddy ziyyad:
terima kasih mengingatkan

ati masrif:
mmg gentar kak
lagi2 berteduh masa hujan lebat masa kat luar..
pergh

h4ni3:
alhamdulillah, tak ngape2

gedek!:
em, mmg bahaya

sissyira:
tak suspek nak kilat
sbb sblum tu renyai2 saje

arpiiz:
tgk jauh2 xpe
dekat2 cuak woo

fyziviruss said...

bahaya bk laptop ms kilat...