24 April, 2011

alien: cerita lalu kini menjadi realiti .. terima kasih kawan

Akhirnya
Sekian lama mendapat juga
Kali terakhir aku melihat dan menatapnya pada tahun 1996
Curi - curi memandangnya ketika menunggu ustazah dan ustaz masuk ke kelas
Juga sewaktu rehat
Waktu itu, telinga menjadi awas
Sensitip terhadap segala bunyi - bunyian
Kantoi dengan ustaz atau ustazah .. nayee ooo
Tapi biasanya ada yang jaga line .. jadi risiko kekantoian masih dalam kawalan

Itu kisah 15 tahun dahulu
15 tahun yang lalu
Kali terakhir aku menatapnya
Kali terakhir aku melihatnya
Juga kali terakhir aku menghayati keindahannya

Sekarang
Baru sebentar tadi aku melihat dan menatapnya tanpa ragu, tanpa risau akan kelibat ustaz atau ustazah, tanpa mencuri - curi pandang
Aku puas
Rasa gembira
Nostalgia dan kisah lama kembali berputar semula
Kini ia sudah disamping aku, berada dekat dengan aku
Penantian sekian lama kini berbalas

Terima kasih kepada kawan aku kerana berjaya membawanya kepada aku
Heh


Eh, bukan ni.
Ni Juliana Evans yang muncul dalam mimpi aku hari tu.


Ni haaa~
Koleksi ABE




















Lama cari oooo ....



*gambar adalah dari google

12 comments:

gedek! said...

Boleh buat entry pasal 'mimpi' tu pulak...?

alien said...

dah ada la pakcik
tu, clik kat link bolt 'mimpi aku hari itu'
ngeh3

rj Etika said...

hahahaha!!!! ingatkan hang satu skolah dengan juliana evans ke. hahaha~

Faaein Talip Roy said...

lama tu tak baca cite abe...

nak pinjam..nak pinjam..

bujal X said...

aie ntah mana hilang sekarang~

gadisBunga said...

semalam aku mimpi pegi wedding william & kate. huh~

Daddy Ziyyad said...

tu semua pecahan dari majalah Ujang kan..

h4ni3 said...

lepas habis baca, bagi saya pinjam bole???

Ateeka Amer said...

samar2 plak kepala ni pasal Abe...

zaradgreat said...

peh. lama tak nampak abe tuh.

Faaein Talip Roy said...

apa maksud entry kat atas? bawa diri ke apa? hehehehe

alien said...

Faeein Talip Roy:
ngeh3
ngeh3

zaradgreat:
abe sihat. dia ngn sleman

ateeka amer:
samar2 ke..
ce gugel

h4ni3:
meh datang sini.kolek
hehehe

Daddy Ziyyad:
yah.
ujang dulu2

gadisBunga:
perh, gile mimpi dia~

bujal X:
hilang tanpa di kesan

rj Etika:
tak dak aih~
mak juliana tu pun saya tak kenal