29 April, 2011

alien: ziuuuunnngg.. menjunam, jerit dan lari

Ziinng !!
Zoooop !!
Ziiiuuunnggg !!

Jatuh menjunam ke bawah.
Satu jatuh. Dua jatuh. Tiga jatuh.
Di sana, serentak dua jatuh.

AaaaAaaa !!
EeeeeEEEEee !!










Elak ke kanan. Elak ke kiri.
Berundur ke belakang. Lari sambil jerit.

Aku pandang dan senyum saje.

Ziinng !!
Zoooop !!
Ziiiuuunnggg !!

Jatuh menjunam ke bawah.
Satu jatuh. Dua jatuh. Tiga jatuh.
Satu jatuh betul-betul di sebelah kaki kanan.

AaaaAaaa !!
EeeeeEEEEee !!
Jerit lagi. Sambil melompat dan lari.

Aku senyum dan gelak.
Layan kelakar malam - malam camni.

Eh, aku bukan gelak sebab adegan filem perang - perang lah.
Ni ha, black carpenter ant menyerang rumah aku malam tadi.
Nama lain dia semut hitam. Acceptable, sebab dia hitam. Ada juga yang panggil semut bulu. Em, tang mana tah bulu dia.

Letih aku gelak tengok gelagat adik aku berdua tu geli dengan semut hitam tukang kayu tu.
Padahal masing - masing dah besar gajah.




Alahai.




12 comments:

YOUsoF said...

Nama bulu tu aku rasa dia dapat sebab selalu buat orang lain berbulu kot... ;D

bujal X said...

aku kalau membunuh serangga ni harus ada ridsect dan lighter~baru la mayhem~~haha~~

redza said...

ooo camtu rupanya semut hitam hahaha

h4ni3 said...

sebbaik bukan menatang riang2 tu... kitorg panggil 'kamikaze'

faezah said...

sampai mlm2 guyon je~pagi2 pengsan

gedek! said...

Benda alah ni kalau masok dalam telinga gajah...

Mau melompat gajah tu...!

Daddy Ziyyad said...

semut hapa tu? siap ada kepak?

fa-in said...

hak3 jahat anas~
penat dkat 2 jam tho
geli ohh,
mcm bru lpas joging.

Far8 budak baik said...

hahaha..dah gajah pun takut..
kah3

Cik Mira said...

haha ingt kan bunyik kapal terbang nak perang2 tu. kekeke.

cik azeya said...

huu binatang ni sangat menakutkan. -_-

alien said...

cik azeeya:
ye ke?
biase je..
hahaha

Cik Mira:
kekekeke
kekekeke

Far8 Budak Baik:
ha`ah
gajah pun takut tikus

fa-in:
lalala
nak bela la semut tu
pastu takutkan korang

Daddy Ziyyad:
nama melayu dia apetah
biase dipanggil semut bulu je

gedek!
yeh, setuju sgt2

faezah:
kok tau drg guyu wae
ko tak tido ke

h4ni3:
riang2 xde kat sini
kelip2 ade.. tapi jarang dah nampak

redza:
a`ah
camni la rupenye

bujal X:
pergh
cam nak perform sarkis je

YOUsof:
agaknya lah
sesuai kot