10 May, 2011

alien: moga mereka tahu dan berubah

Kain tabir tahu?

Kain tirai?

Sama lah dua - dua tu

Kain itu kan menjadi pemisah antara kawasan Lelaki dan Wanita
Biasanya ia meringtangi sedikit bahagian di dalam surau dan kawasan itu dikhaskan untuk para wanita
Ia untuk melindungi wanita

Tapi kan,
Kalau dah berborak dan bergelak kuat-kuat
Apa gunanya kain tabir tu digantung di situ
Sebagai hiasan ke?

Syuttt ~
Seorang lelaki memakai baju kemeja putih mengisyaratkan utk diam dengan harapan yang membuat bising faham
Tapi masih ada terdengar suara-suara dari balik tabir sana

Masing-masing dah besar dan tahu adab dalam surau
Tapi kenapa kah
Aku garu kepala





18 comments:

Bigdaddyz said...

itu namanya ak faham bahasa...hehe

Ati Masrif said...

mesti surau kat opis yek

Anak Wak Mail said...

selalunya orang yang buat bising tak sedar dia tengah buat bising..hehe..

- GC - said...

pergi azan kat telinga org yg gelak2 tu..

gedek! said...

itu NGOK...

haha

sharamli said...

kat surau sek0lah dulu selalu kena...

nurul paling bising..keh keh keh..

Faaein Talip Roy said...

betul!.. masa skolah dulu sama jugalah.. camtu gak dia orang... buat bising aje.. tak hormat langsung..

Azira Mohamad said...

org yg mcm tu sbnrnya org yg kurang didikan agamanya..HeHeHe

citahrudin said...

aku selalunya tak bising..tido terus

Ateeka Amer said...

sesetengah pulak guna untuk usha jejaka di hadapan.

haih la.

h4ni3 said...

kamukah yg syutttt itu? ;)

alien said...

h4ni3:
tak lah
saya baru masuk dalam surau tu

Ateeka Amer:
haih la
haih

citahrudin:
bagus
anak sapa la ni kan

Azira Mohamad:
mungkin ada betulnya

Faaein Talip Roy:
entahlah
sedangkan kat libry ada sign 'jgn bising' org pun buat bising

sharamli:
kehkehkehkeh
bising sokmo

gedek!:
a`ah
tak Ngok.. Ngek!

GC:
perempuan tu
nnti drg kata saya mengintai
hehehe

Anak Wak Mail:
eh, ye ke
sama la cam orang yg cakap camtu kan
hahaha

Ati Masrif:
surau umum
kat opis xde surau

Bigdaddyz:
bahasa melayu pun tak paham
payah~

zaradgreat said...

patutnya ambil mic dekat surau tuh. wat ala-ala pengumuman.

peh. malu kalo gitu. =p

Solehah said...

lohh..sepatutnya yang pi surau tu patutnya yang dah paham tu..

hans said...

mereka masih belum mampu untuk melupakan urusan dunia walaupun untuk seketika waktu

Review Filem Kongsi

Amoi said...

ohhh

tengah cakap pasal surau rupanya

ingatkan apa lah tadi

hehe

rj Etika said...

heheh...kan dah kene tegur sebijik dengan orang laki. hahah.

alien said...

rj Etika:
keh2
peringatan utk mereka

Amoi:
hehehe
pasal adab juga sebenanya
diam dan hormat tempat ibadat

zaradgreat:
hehehe
kalau surau tu siaknya aku
boleh kot