29 July, 2011

alien: bermimpilah kawan.. mari


Mimpi adalah kunci
Untuk kita menaklukkan dunia
Berlarilah tanpa lelah
Sampai engkau meraihnya

- Laskar Pelangi: Nidji

Em. Bait-bait lirik itu mempunyai tenaga yang kuat bagi menginspirasi.
Menginspirasi si pendengar. Menggerakkan jiwa mereka juga.
Seringkali kita akan terpengaruh dengan emosi yang dimainkan dalam lagu.
Tiap kali akan jadi perkara yang sama. Banyak kali.
Dan sekarang, betul aku telah tersihir oleh lagu laskar pelangi.
Terinspirasi darinya.

Ah, sudah lama rasanya aku tidak bermimpi.

Maka, sekarang adalah masanya.
Untuk aku mula bermimpi semula.



7 comments:

bujal X said...

orang yang kuat mimpi mempunyai ingatan yang kuat.

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

gua harap mimpi basah mlm ni...
tp xkn gua nk kene kejar bg dapat sama mcm dalam mimpi basah tu pulak kan...ish2...gua dara lg..hahaha

redza said...

slmt bermimpi apa yg patut

Anak Wak Mail said...

nampaknya aku dah selalulah kena sihir dengan lagu..hihi..

bgun2x!!jangan tido!haha..

gedek! said...

mimpi awek lagi bagos

abglan said...

nk tido le tue..

alien said...

abglan:
hehehe.. cam tau2 je

gedek!:
mimpi terbang lagi bes pakcik

Anak Wak Mail:
tak bole bangun dah
kene sihir tido cam snow white tu

redza:
terima kasih kawan

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ:
camne?
dapat mimpi basah tak?
ke basah kene simbah sbb liat bangun
hahaha

bujal X:
really?
em..