12 August, 2011

alien: Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan Karim. “Ramadaan has come to you - a blessed month.

Ini adalah bulan Ramadhan.
Bulan yang mulia.

Oh, aku ingatkan aku sorang saja yang perasan.
Masing-masing kan dah besar boleh berfikir.
Ada tu yang bersekolah menengah, ada tu yang sudah kerja.
Bila ditegur, melenting tak puas hati.
Bila ditegur, tak dengar kata.. azan pun boleh buat tak tahu.
Nak di macamanakan?

Em,
moga pintu hati mereka akan terbuka satu hari nanti.
Amin~ 




12 comments:

Faaein Talip Roy said...

semoga begitulah.. doakanlah mereka..

bujal X said...

bebudak camtu~~kita cakapkan dengan kaki je~keh keh~

Kazaztan Team said...

tu kate mrk baru kool...ngoksss...

wahida said...

mudah2an terbuka pintu hati mereka satu hari nnt...

Ateeka Amer said...

kat sini tu kat mana?

fa-in said...

bako je~

mirachantek said...

dulu ustazah aku cakap, kalo buat2 pekak nt kat pdg masyar tu kita pekak.

jadi sampai sekarang aku misti mau dgr itu azan juga

gadisBunga said...

aku terasa nak makan spring potatolah bukak pose ni. mana nak cari ek?

MamaEma said...

diaorang dgr azan hanya waktu utk berbuka saja

alien said...

MamaEma:
boleh pulak camtu
haish

gadisBunga:
haha
entahlah, mana nak cari ye

mirachantek:
ustaz aku cakap azan tu mengajak kepada kejayaan.. jadi, mari la kita sama2 menuju kejayaan

fa-in:
bole bako ke
mak abah drg ta marah ke

Ateeka Amer:
kat sini haa
kg aku la, Sijangkang
mana2 tmpt pun sama gak ye dak

wahida:
moga2

Kazaztan Team:
kool~
iye kool, kang tok imam tibe2 mengamuk ke.. ahha~

bujal X:
wah, saya salu cakap pakai tgn je
haha

Faaein Talip Roy:
moga mereka berubah

Miss Ayda said...

btol2. zaman sekarang..geleng kepala je la.

alien said...

doa dalam hati je kan