21 September, 2011

alien: hidup itu luas makna dia

Kawan,
katamu aku memilih?

Ahha~
Sedarkah kau,
Ternyata kita ini memang bebas memilih, tak kira lelaki atau perempuan.
So, what to argue ..

Pilihan di tangan kamu.
Kriteria pun kamu yang tentukan.
Terpulang pada kamu.
Zaman moden katanya.
Bear with it. Is it?

Kamu pun ada pilihan kamu kan, kawan.
Tiada isu aku seorang saja yang memilih. 

Jalan hidup kita, masing-masing berbeza kawan.
Kalau nak ikutkan, banyak yang aku nak cerita kat kau.
Dari A hingga Z. Tapi, buat apa aku nak mengadu pada manusia juga.
Kau pun sedang berduka, tidak elok kiranya aku menambah lagi beban.

Kawan, selalulah mengadu pada yang Maha Mendengar. Dia lebih tahu kau, aku dan mereka. Banyak-banyak bicara dengan Dia. Dia suka kepada mereka yang selalu berbicara denganNya. Insya`Allah. Akan mudah segala urusan.



:entri ditulis secara santai setelah berbicara dengan seorang yang sedang jiwa lara.. chill dude!!!
pesan aku, "Slow-slow melangkah.. doa banyak-banyak jangan mudah putus asa.."


17 comments:

KoQ said...

yeah...hidup kita, pilihan kita, persetankan dgn kata orang, janji diri sendiri bahagia..

gadis NOTA pelekat said...

pilihan memilih

kueh bakar said...

hidup ini adalah pilihan
pilihan untuk membuat keputusan

frwls said...

Tolong pujuk aku huuuhuuhu

Yana Farinha said...

kite berhak memilih samada nak yg baik atau buruk... tepuk dada tanya selera

sharamli said...

Insyaallah...

La Kuchi said...

Namun x semua pilihan yg telah dipilih dirasakan baik oleh semua orang or mungkin pd kita...

Bersangka baiklah..setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya...

btw...jadi pendengar & pembaca yang baik pun best juga..tp kerna 'cerna' maklumat tu betul2 agar tidak berat sebelah or mungkin bersangka buruk...

:)

YOUsoF said...

Abaikan kata negatif yang tak pernah berkurang tapi teruskan mengadu kepada yang Maha Mendengar.. ;)

Shukri Mohd Ali said...

live your life :)

Anak Wak Mail said...

betull,,Allah adalah pendengar yang setia..mengadulah pada-Nya..:)

Faaein Talip Roy said...

betul.. berbicara pada-Nya.. moga ada penyelesaian yang terbaik nanti.. InshaAllah..

p/s: jangan nak perasan okeh!.. haha

miss_rainah said...

thanx de... let's just pray for the best.... Amin... If ada, adalah... if xde belum masanya...

JIJI YU said...

He's forever with us

aziekz said...

buat la pilihan yang terbaek...:)

alien said...

aziekz:
yap, betul tu

JIJI YU:
u r right man!!

miss_rainah:
no sweat la dude.. chill

Faaein Talip Roy:
betul, bicara kepadanya.. dia selalu mendengar

Anak Wak Mail:
bagus.. cepat je ko belaja kan

Shukri:
yeh!
hehe

YOUsoF:
em, dia tak pernah jemu mendengar suara hambanya

La Kuchi:
setuju dengan kata-kata kau itu

sharamli:
alhamdulillah

Yana Farinha:
hehehe
Tepuk tangan 2x
bagus~

frwls:
hihihi
meh aku belanja ko bege satu!

kueh bakar:
em, kita yg tentukan pilihan kita kan..
pilih dengan betul

gadis NOTA pelekat:
pilih untuk memilih ke?

KoQ:
kita adalah hidup kita!
yeh!

Anak Wak Mail said...

aku memang cepat beljar,,tak perlu disangkal lagi..kah3x..:P

alien said...

bagus2..
camnilah anak murid yg handal