06 October, 2011

alien: hari akhir yang adil

Ye.
Hukum hudud yang tampak zahir di mata mereka boleh tolak.
Tanpa adanya kajian atau perbincangan tentang perlaksanaannya.
Dengan alasan yang mudah; kejam katanya. Tidak relevan pada zaman ini.
Tidak sesuai dengan situasi negara yang berbilang bangsa.
Dan, ya.. mereka boleh menolak, mengelak dan membantah perlaksanaannya.

Silakan.. silakan..

Yang pasti,
Mereka tiada peluang yang sama pada hari akhir nanti.





7 comments:

Kazaztan Team said...

kanss...

kueh bakar said...

ia boleh dicoba di suatu negeri dahulu. tengok kesannya..kalau kesan baik.pelaksanaan baik.boleh ikut..amik la model dari arab sana..

alien said...

betul tu..
jgn la tolak mentah2 tanpa buat kajian atau perbincangan kan..

La Kuchi said...

Betul! ibarat menghirup buih teh tarik je

h4ni3 said...

tula
dah dibagi guideline, takmo ikut!
tak relevan konon.. pendek akal!

Shukri Mohd Ali said...

ah masa Nabi gubal piagam Madinah, masyarakat Islam bukan majoriti. tapi boleh je diterima pakai. nak seribu daya :)

isuzu_aizu said...

berbilang bangsa dan agama tak menjadi masalah kerana hukum itu terpakai pada org islam sahaja. tapi tak faham kenapa org agama lain yang melatah dan org islam sendiri menolak mentah2.