12 October, 2011

alien: just silent

Adalah lebih baik berdiam,
dan mula berbicara dengan diri.
Sambil mencari ilham,
memamah ilusi dan menghadam realiti.

Itulah jalan terbaik.

Campak keluar segala kekusutan ke Selat Melaka,
dan hanyut terus ke laut China Selatan.
Disambar buas si jerung ganas,
digigit, diratah, dikoyak,
yang ada hanya cebisan kecil.
Terpukul dan dibawa bersama buih-biuh putih bersih,
lalu terdampar di sisir pantai; tiada daya.

Dia merayu di sana,
merintih sayu, meraung seksa.
Terus aku pijak tanpa belas.

Puas.




:12 Okt 2011, 2.09pm


14 comments:

h4ni3 said...

ada unsur2 kejam disitu!

sharamli said...

puas! *hela nafas lega*

Liliyuli said...

bukan main!

Amirul (aremierulez) said...

Selat Melaka...
Laut China Selatan..
Pentas Sunda tak de ke?
Keh keh keh

kueh bakar said...

diam ini begitu dalam
diam ini diam bicara
diam ini diam berbisa

semoga kembali tidak diam
tidak diam yang baru
tidak diam jitu

Shukri Mohd Ali said...

tu dia...

gedek! said...

brutal...

Acik said...

woah, violent tuh! tp hokeh la .. jgn dibiar kekusutan menguasai diri, kan! :)

- GC - said...

erk!!!

Bigdaddyz said...

nak komen macam mana ni....lain macam bunyinya...hehe

mirachantek said...

em

YOUsoF said...

Speech is SILVER, silent is GOLD.

alien said...

YOUsof:
i go for GOLD.. hehe

mirachantek:
em. ha.

Bigdaddyz:
ahha~
cara2 deal dgn masalah, pijak lumat masalah tu. setel

GC:
apakeh?

Acik:
say no mercy to problem
kan~

gedek!:
yo~
baru tau haaa

Shukri:
apa diaaaa... lalalala~

kueh bakar:
begitulah.
diam yg tidak diam sebenarnya.

Amirul:
nak masukkan Terusan Wan Mat Saman gak.. tapi tak kene plak

Liliyuli:
a`ah
seriyus ni, tak main2

sharamli:
perh!!!

h4ni3:
sekali sekala takpe..
ki3

gadis NOTA pelekat said...

diam tu rasa dia heaven... kadang2 ayat tak cukup power utk balas pada org buat kita. cukup sekadar diam dan sedas dua pelempang atau penerajangan... rasa itu lagi heaven! kalau lah aku dapat buat. pergh