21 December, 2011

alien: media sekalian silalah lebih beretika

Tahniahlah Utusan Malaysia.
Tahniah!!


Mahasiswa turunkan bendera dikatakan 'koyak' bendera.
Bagus~
 













Di mana "budi bahasa budaya kita"..
Err, di sebelah kiri artikel lah...

:diprint screen dari utusan 19dec (sini)



18 comments:

Fatin Mraz said...

koyak dan turunkan.. adalah 2 perbuatan yg berbeza.. huhu

sharamli said...

*selak kamus dewan*

hanie said...

mungkin beliau kompius. mungkinlah

alien said...

Fatin Mraz:
yap, berbeza mmg berbeza

sharamli:
google aje mudah

hanie:
mungkin juga..

- GC - said...

aku tak tau langsung psl kes ni. hahaha. *katak bawah tempurung*

Aien Not Alien said...

terlalu ghairah melaporkan berita barangkali..hehe..

pena rozie said...

Ish... tak de tamadun ke???

Ateeka Amer said...

Buting/banner ada gambar = bendera?

LOL

Daddylicious said...

itulah masalahnya bila wartawan tidak bertanggung jawap...

Anak Wak Mail said...

suka bikin panas je..! ni dah dikira fitnah!

fyzi said...

itu ler pasal kadang2 surat kabar suka tambah garam gula bagi perasa itu sedap di baca.

suka wat onar

amry said...

bukan suka2 silap....saja nak "memeriahkan" suasana....

MamaEma said...

salah satu ayat jer..dah boleh kasi panas..

alien said...

GC:
erk, ni kes terpencil
jd mmg xramai yg tau
ahha

Aien not Alien:
agaknya
atau ada agenda lain, sapa yg tahu kan

pena rozie:
mungkin kot

Ateeka Amer:
a`ah
kat depan pwtc mende tu

Daddylicious:
yeh, setuju!

Anak Wak Mail:
betul tu
melaporkan yg salah tak baik

fyzi:
tambah2 mende baik ok la
tambah2 mende buruk org pun menyampah

amry:
mungkin juga itu tujuannya

MamaEma:
itulah. bikin panas~

Firol said...

Power!!!!!!!!!!!!!!!

alien said...

rangers!!!!

airaniez wirdani said...

Etika kewartawanan memang macam tu...

Cerita mesti gempak.

Kan?

alien said...

begitulah..