27 January, 2012

alien: bait-bait sampah


"Dari buku mana ko amik ayat-ayat tu?"
seorang rakan bertanya begitu.

Pertanyaan itu membuatkan aku tersenyum.
Apabila 'bait-bait sampah' yang aku tulis di facebook bermula 03Dec11 hingga 04Jan12 ditanya sebegitu. Ya, pada aku ia hanya tulisan sampah.

"apa yang kau lihat
bukan apa yang aku lihat
semestinya tidak sama
dah tentu ianya berbeza
betulkan?

:14dec11"

Iya, mungkin tidak pada yg lain.




10 comments:

kueh bakar said...

apa yang kau lihat
apa yang ku lihat
sama pada mata
namun
tidak sama pada makna

Kazaztan Team said...

bukukan sahaja..nnt leh jwb dr buku alien...eheheheh..

Firol said...

sampah mungkin akan jadi benda penting utk sesetgh org

- GC - said...

bait2 sampah ker tu? bg aku ok je bait2 tu.

Yunus Badawi said...

apa yg seseorg itu nampak bergantung kpd di mana kedudukannya melihat sesuatu itu.

Ini lagilah bait2 sampah .... hehehe

mirachantek said...

sampah yang subjektif.
pada kau ye, pada orang mungkin tidak.

who knows

Wadi AR said...

tak sampah sgt la.

Anak Wak Mail said...

boleh buat buku dah ni..apa lagi??

tajuk buku tu: bait-bait seorang alien..

hehe..ok tak?

isuzu_aizu said...

sampah is the new beauty

alien said...

Terima kasih kepada semua.
Kata-kata semangat itu.
Terima kasih