18 April, 2012

alien: Halaqah Sentuhan Kalbu

Aku ada tonton rancangan Halaqah Sentuhan Kalbu.
Tapi sayangnya ketika aku tune ke rancangan tersebut ianya hampir berakhir.
Maka tidak banyak yang aku dapat dari rancangan itu. 

Akan tetapi,
aku tertarik dengan lagu penamat rancangan itu.
Lagu dari Opick - Cahaya Hati.

Lagu yang menyentap rasa.
Lagu yang terus meresap ke dalam jiwa.
Terasa damai mendengar alunan muziknya.




Lirik:

Allah engkau dekat penuh kasih sayang
Takkan pernah engkau biarkan hamba-Mu menangis
Karna kemurahan-Mu
Karna kasih sayang-Mu


Hanya bila diri-Mu
Ingin nyatakan cinta
Pada jiwa yang rela dia kekasih-Mu
Kau selalu terjaga yang memberi segala


Allah Rahman Allah Rahim
Allahu Ya Ghafar Ya Nurul Qolbi
Allah Rohman Allah Rahim
Allahu Ya Ghafar Ya Nurul Qolbi


Di setiap nafas di segala waktu
Semua bersujud memuji memuja asma-Mu
Kau yang selalu terjaga yang memberi segala


Setiap mahluk bergantung pada-Mu
Dan bersujud semesta untuk-Mu
Setiap wajah mendamba cinta-Mu cahaya-Mu


Yaa Allah Ya Rahman
Yaa Allah Yaa Alllah Yaa Allah
Ya Nurul Qolbi
Yaa Allah



9 comments:

Wadi AR said...

:)

Syira Qahira said...

salam...

dulu besh sikit...sbb guna spiritual gitu...

Anonymous said...

lately ni ko len mcm...

wat happen? :P

kueh

La Kuchi said...

rancangan itu bagus. lagu opick bagus

alien said...

Wadi Ar:
:))

Syira Qahira:
oh, baru tahu

kueh bakar:
heee..
tade pape bro

La Kuchi:
yeah

gadisBunga said...

sebenarnya aku lebih suka halaqah akar tradisi ilmu. dihentikan pulak. :(

MamaEma said...

baru dengar..memang sedap

Aien Alien said...

err...tak tahu pun, kat TV9 kan (Google tadi) hmmm...tak dapat komen kena dengan entri...

alien said...

gadisBunga:
hohoho

MamaEma:
yess

Aien Alien:
erk, komen je ape2 pun ok